Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /func.php on line 12
Stanowisko KIGEiT wobec projektu Uchwały Krajobrazowej Rady Miasta Stołecznego Warszawy

Stanowisko KIGEiT wobec projektu Uchwały Krajobrazowej Rady Miasta Stołecznego Warszawy

Stanowisko zostało przygotowane przez Sekcję Elektronicznych Nośników Audiowizualnych Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (SENA KIGEiT) w ramach rozpoczętych 5 czerwca 2017 roku konsultacji społecznych projektu warszawskiej uchwały krajobrazowej dokumentu, którego celem jest uporządkowanie przestrzeni Warszawy.

 

Warszawa pod względem rozmieszczenia reklam została podzielona na trzy obszary z czego ten najistotniejszy pod względem reklamowym, zwany centralnym, obejmuje cały teren dzielnicy Śródmieście oraz część terenów dzielnic: Wola, Ochota, Mokotów, Praga Północ i Praga Południe. Na obszarze tym, będzie można umieszczać tylko formaty do 3m² ustandaryzowanej powierzchni i w niewielkiej ilości znajdują się one na kioskach oraz słupach. Z przestrzeni tej mają zniknąć w ciągu dwóch lat wszelkie inne nośniki.

 

Członkowie KIGEiT jak i też reklamodawcy tak samo, jak władze miasta, są zainteresowane uporządkowaniem przestrzeni, bo to poprawi jakość i efektywność reklamy. Poziom, estetyka i dyslokacja reklam zewnętrzny zamieniły naszą przestrzeń publiczną w śmietnik reklamowy. Dlatego jako środowisko postulujemy:
• likwidację śmietnika, jaki tworzą wszelkiego rodzaju banery, plakaty, szmaty, papiery, karteczki itp.,
• wprowadzenie dyscypliny reklamowej i konsekwentnego egzekwowania przypadków łamania prawa,
• likwidacji reklam oślepiających, rozpraszających lub dezorientujących kierowców,
• likwidacji reklam uciążliwych dla mieszkańców.
Obecny poziom techniki ekranów LED daje następujące możliwości:
• ograniczenia liczby miejsc reklamowych i zwiększenie efektywności ich wykorzystania do celów reklamowych,
• bardzo niskie koszty wymiany i aktualizacji informacji,
• wspólne korzystanie z tej samej lokalizacji przez wielu reklamodawców,
• zastosowanie narzędzi uniemożliwiających oślepianie i rozpraszanie,
• zastosowanie autonomicznego zasilania.
W związku z powyższym, w trosce o uporządkowanie narosłego problemu, znacznie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie w przestrzeni publicznej preferencji dla kontrolowanej dyslokacji ekranów LED wielorakiego zastosowania.

 

 

Stanowisko KIGEiT <tutaj>

Uchwała  Krajobrazowa Rady Miasta Stołecznego Warszawy <tutaj>