- 26 marca 2018
- 8 listopada 2018
- 31 października 2018
- 14 października 2018
- 13 października 2018
- 28 września 2018
- 8 czerwca 2018
- 13 marca 2018
- 1 lutego 2018
- 19 stycznia 2018
Sporty elektroniczne to zbiór gier indywidualnych i zespołowych - forma rywalizacji, w której przedmiotem działań gracza są gry komputerowe. W grach indywidualnych mierzą się ze sobą poszczególni gracze lub też drużyny, które pracują na wspólny wynik. Sport czyli rozmaite formy aktywności fizycznej, podejmowane dla przyjemności lub współzawodnictwa. To różna formie aktywności podejmowana w celu rywalizacji - zbiorowej lub indywidualnej, na poziomie profesjonalnym lub rekreacyjnym. Elektronika, w tym związku frazeologicznym oznacza maszynę liczącą czyli komputer. Chodzi więc o sporty komputerowe. Każda platforma regulowana jest odrębnymi zasadami rozgrywki.
Zasadniczo zawody odbywają się w dwóch systemach: ligowych (tzw. każdy z każdym) oraz pucharowych. Systemy te rozdrobnione są w zależności od ich pochodzenia. Jeden mecz rozgrywany może być w trzech systemach „najlepszy z jednego” Best of one (BO1), „najlepszy z dwóch” Best of two (BO2) oraz „najlepszy z trzech” Best of three (BO3). Tylko w przypadku systemu rozgrywek tj. BO2 możliwy jest pomiędzy graczami remis. Bardzo popularnym schematem rozgrywek w systemie pucharowym jest system tzw. podwójnej eliminacji. Przegrani zawodnicy spotykają się ze sobą w dodatkowych rozgrywkach. Aby odpaść z pucharu trzeba przegrać dwa mecze.
Jak pokazują ostatnie 10 lat sporty elektroniczne rozwijają się w dynamicznie tempie: na świecie to blisko 24 % wzrostu segmentu z roku na rok w Polsce to wzrost o 30 % - Polski rynek rozwija się najszybciej na świecie. Szacuje się, że odbiorców rynku sportów elektronicznych w Polsce jest blisko 3,5 mln graczy, generuje to zysków w branży około 40 mln złotych. Wiele Państw na świecie dawno już uregulowało kwestie związane ze sportami elektronicznymi. W Polsce do wykonania jest wiele legislacyjnej pracy umożliwiającej prawidłowy rozwój branży. Niezbędna jest integracja środowiska, celem ustalenia dalszego kierunku rozwoju całej branży.
Niezbędnymi zadaniami sekcji są działania badawcze, które mają na celu wyjaśnienie podstawowych zagadnień w zakresie działalności esportu. Obecnym zadaniem społeczności jest ustabilizowanie i rozwój polskich przedsiębiorstw o charakterystyce sportów elektronicznych lub działających dookoła tego segmentu.


























































































































































































































